turisti ieseni uitati in creta - destinatie schimbataDaca tot e vara si lumea fuge care incotro spre destinatii cat mai exotice, de ce sa nu scriu si eu ceva aici despre minunatul meu  concediu. Impreuna cu Madalina, Dinu si Alexandra am plecat in urma cu 7 zile in minunata insula Creta. A fost frumos, vreme buna si toate alea, dar despre asta intr-un post viitor.

Partea cu adevarat savuroasa a fost intoarcerea in tara. Orarul era bine stabilit, la 7 am plecat de la hotel si in jurul orei 9:30 trebuia sa decolam din Heraklion (capitala insulei Creta) si 2 ore mai tarziu era planificata revenirea in minunata capitala a Moldovei. Din pacate, in jurul orei 09:00, ni s-a comunicat ca va fi o mica intarziere, si ca un update vom primi dupa aproximativ jumatate de ora. O ora mai tarziu ni s-a repetat acelasi text. Starea de spirit a turistilor era inca linistita (dar un pic tensionata), in asteptarea unor noi vesti, moment in care o doamna a sunat la Air Bucharest si a aflat ca zborul va avea o intarziere de cel putjn 4 ore. Am ramas surprins intr-un mod foarte neplacut de faptul ca a trebuit sa ne interesam singuri de soarta noastra, in timp ce compania aeriana nu s-a obosit sa ne spuna absolut nimic despre situatia reala.

La scurt timp dupa asta am fost invitati intr-un fast food din aeroport de unde sa servim un sandwich si suc/apa, dupa care ni s-a spus ca trebuie sa iesim din aeroport pentru a ne intalni cu ghidul agentiei care urma sa ne furnizeze mai multe informatii.

A urmat o perioda in care, la intervale diferite de timp, ni se tot spunea “De acum, cam in 4 ore plecam spre Iasi” .

Am parasit aeroportul iar la scurt timp si-a facut aparitia un autobuz menit sa ne duca intr-un loc in care sa nu ni se mai para ca timpul trece chiar atat de greu. Ajunsi pe terasa Isla, aflata pe malul marii, am fost asezati cuminti la mese si pe parcursul a aproximativ 2 ore am fost serviti cu 2 feluri de mancare + desert. In tot acest timp nu am primit nici o informatie noua, ghidul de la agentia locala, partener Christian Tour, ne tot spune ca se intereseaza. Si noi am crezut-o! Intr-un final ni s-a spus ca s-a gasit un avion care va pleca la ora 23:45. Acestea fiind stabilite, oamenii au inceput sa fie mai optimisti, aveam certitudinea plecarii, dracul nu mai parea la fel de negru. Ni s-a spus ca la ora 20:00 vom pleca spre aeroport, timpul a trecut greu, era cald, dar am facut si noi ca romanii: am indurat!

Intr-un final, ajunsi pe aeroport, ne-am recuperat bagajele de cala si am asteptat ora de check in. Aici am avut parte (probabil) de cea mai neplacuta supriza a unei zile deja plina de minciuni. Oamenii incepeau sa devina mai optimisti si relaxati, stare de spirit evaporata in momentul in care cativa dintre ei s-au uitat pe monitorul care arata destinatia. Fara a fi informati in prealabil, Iasul s-a transformat in Bacau iar ca bonus, turistii deja extenuati au primit si 2 ore de mers cu autocarul. Acesta a fost momentul in care spiritele s-au incins foarte tare, unii dintre pasageri refuzand sa faca check in-ul, cerand sa li se ofere ceea ce au platit, adica o cursa directa catre Iasi. Ghidul de la agentia partenera Christian Tour ne tot spunea ca habar nu avea de aceasta modificare, dar probabil credea ca suntem niste copii de 7 ani.

Initial ni s-a spus ca va veni un avion Blue Air care nu ar fi putut ateriza la Iasi, iar in momentul in care unii pasageri au “ripostat” spunand ca Blue Air are avioane Boeing 737 cu care se fac asemenea curse (acelasi model cu care am ajuns din Iasi in Creta), s-a schimbat “placa”. Din senin urma sa vina un avion mare al companiei Tarom, care cel mai probabil nu ar fi putut ateriza pe pista scurta de la Iasi. Evident, tot un avion mic si dragalas al companiei Blue Air a venit.

La scurt timp dupa asta ni s-a confirmat si faptul ca am fost pacaliti din nou in privinta orei de plecare 23:45, cea reala fiind de fapt 01:00 (transformata mai apoi in 00:50), scopul meschin fiind evitarea cazarii peste noapte a pasagerilor uitati pe insula greceasca. Prea putin a contat pentru firma de turism si cea de transport aerian faptul ca unii dintre pasageri aveau copii mici cu ei.

Dupa aproximativ 24 de ore de calatorit inutil, am ajuns acasa extrem de obositi, iar eu mi-am umplut timpul pe autocar scriind acest post. Urmeaza o plangere la protectia consumatorului, ca doar sunt cetatean european!

.

17 Thoughts on “Povestea completa a turistilor ieseni uitati in Creta

  1. Mai întâi, să vă fie de bine vacanţa!
    Şi ca o observaţie, da, să faci plângerea la protecţia consumatorului, pentru că omulţeii de acolo chiar îşi fac treaba. Am apelat la ei odată pentru o problemă şi chiar am fost mulţumită. Aştept să citesc un articol şi post-plângere, cu rezolvare.

  2. “Am ramas surprins intr-un mod foarte neplacut de faptul ca a trebuit sa ne interesam singuri de soarta noastra, in timp ce compania aeriana nu s-a obosit sa ne spuna absolut nimic despre situatia reala.” – Pai nu tot la compania aeriana te-ai interesat? Doar nu ai dat un search pe google si ai ajuns sa afli de pe cipoc de pe blog. Vrei sa spui ca cei de la aeroport nu s-a obosit sa iti zica adevarul. E o mica mare diferenta intre companie aeriana si administratia unui aeroport.

  3. Am vazut ceva de genul scris si pe bzi.ro doar ca acolo comentariile erau de prost gust, problema e ca ar trebui sa fii multumit, daca avionul de la Air Bucharest (nici nu stiam ca exista asemenea treaba) nu a decolat de acolo inseamna ca au fost probleme tehnice, mai bine sa pierzi timp si energie decat doamne fereste sa treci printr-un accident aviatic. Si inca o treaba, nu e asa usor sa faci rost de un alt avion in caz de se defecteaza unul, nu e ca la masini sa stii..

  4. Dinu on 25/07/2013 at 12:36 said:

    Ne-am interesat singuri in sensul ca de la aeroport, din partea Air Bucharest nu am avut nici un raspuns oficial si am sunat/investigat noi. Daca nu exista updateuri din partea companiei aeriene cei de la aeroport nu aveau ce sa anunte. Singurii care ne-au dat informatii au fost cei de la Christian Tour dar care ne-au informat gresit mai la fiecare pas si desigur au incercat sa se acopere atat pe ei cat si operatorul de zbor pentru a evita obligatiile legale. Defectiuni tehnice pot aparea si este foarte bine ca nu s-au intamplat in timpul zborului, dar …. o avalansa de minciuni atat de mare n-am mai pomenit. Si sincer n-am inteles de ce nu a aterizat la Iasi!?

  5. Eu tot nu inteleg treaba asta cu interesatul/investigatul singur, ce ati facut ati sunat la serviciile secrete? :)) Cat despre aterizare, pur si simplu nu s-a putut, credeti ca daca se putea nu va aducea la Iasi? In alte tari FOARTE dezvoltate sunt intarzieri si probleme ce dureaza mult mai mult ca la voi si la fel cu informatiile sunt reticenti, au fost cazuri in care au dormit in aeroport oamenii pe jos cate doua zile pana sa plece si voi pentru cateva ore faceti atata scandal, ma mir cum d enu vroiati sa vina basescu dupa voi si sa va mai despagubeasca si cu cateva mii de euro. A fost o situatie dificila care probabil si pe ei i-a depasit si nu au stiut cum sa reactioneze, important este ca ati ajuns in siguranta.

  6. Da, chiar asa, sa ziceti mersi ca nu v-a pus sa mergeti pe jos pana la Iasi =))

    Lasand gluma la o parte, pentru asa ceva se lasa lejer cu amenzi usturatoare. Trebuie sa fii pregatit si pentru asemenea situatii, ca doar nu s-au confruntat cu un uragan … in plus de asta, ca si in viata de zi cu zi, cand esti in contact direct cu un client, conteaza enorm comunicarea. Daca X iti spune un lucru, dupa care te trezesti cu ochii in soare … parca-ti vine sa-ti bagi ceva in gura lui …

    Deci, la protectia consumatorului cu voi … surprinzator, sa stii ca se pot rezolva multe. :)

  7. Da, Bogdan, eu zic sa punem impreuna cu ceilalti turisti mana de la mana si sa le dam niste bani sa-si mareasca minunata flota aeriana, compusa dintr-un singur avion. Poate asa vor avea alternativa in momentele in care li se defecteaza unicul avion si nu-si vor lasa clientii sa ajunga acasa dupa 24 de ore!

    O fi mai “civlizat” sau o atitudine de “tara dezvoltata” sa accepti intarzieri si de 2 zile, dar dupa ce am incercat pe rand, scaunele din aeroport, cele din avion si cele din autocar pentru a lega un somn de 30 minute, mi-am bagat sandalele in toata civilizatia.

    In ceea ce priveste interesatul singur, explica-mi si mie cum se cheama cand nu ti se dau informatii de la cei din aeroport si trebuie tu sa iei telefonul sa cauti numarul companiei aeriene, sa dai de X-ulescu de pe-acolo, sunand in tara, si sa il intrebi ce dracu se intampla cu avionul ce nu se mai arata pe aeroport?!

  8. Dinu on 26/07/2013 at 02:07 said:

    Bogdan, am intrat pe aeroport.ro unde poti vedea tabela cu plecari/sosiri si am aflat ca pe aeroportul din Iasi era deja anuntata o intarziere de 420 minute iar noi stateam de ceva vreme fara sa avem habar ce sa intampla. Apoi am sunat la Air Bucharest tot pe cheltuiala noastra pentru ca ei nu au binevoit sa ne anunte de intarzieri…..dar sincer cred ca te puteai gandi si singur fara sa intrebi. Sau tu cand iti intarzie trenul suni la serviciile secrete? Inainte sa-ti dai cu parerea puteai sa “investighezi” si singur sa vezi ca la AirBucharest tocmai pentru ca au o singura aeronava aceste situatii se repeta destul de des. Explicatia destul de simpla: daca apare o problema totul se blocheaza. Este suparator ca nu au nici un backup iar in situatii ca cea descrisa mai sus umbla cu cersitul pe la alte linii aeriene neavand nimic aranjat in prealabil.
    Inca o data, daca ar fi prima oara as fi de acord cu tine…. a fost o situatie care i-a depasit. Din pacate nu e nici prima si nici ultima oara cand fac asa.

  9. Mda, cam nasoala treaba. E normal ca un avion sa intarzie ori sa fie amanat. Se intimpla. Dar daca ai respect fata de clienti si te crezi o firma serioasa atunci vei spune adevarul si vei accepta consecintele. Pe moment, na…emotiile negative vor iesi la suprafata. Dar pe termen lung, compania va capata un oarecare respect, fiindca e sincera si respecta clientii.
    eBogdan: din ceea ce am citit problema nu era faptul ca sa intarziat mult, ci ca au fost mintiti. Poate o prajitura pe perioada comunista functiona, sa tii omul tacut. Dar acum….omul are si libertate si blog!

  10. pantiru ionut on 27/07/2013 at 15:55 said:

    Un singur lucru as mai vrea sa adaug aeronava air bucharest 737-300 era identica cu cea blu air 737 -400 ( ultimele 3 cifre reprezentand inbunatatirile aduse aeronavelor nici de cum dimensiunea ) deci sirul de minciuni se confirma …. din pacate !!! ( welcome romania )

  11. Sorin on 02/08/2013 at 12:23 said:

    Eu stiam ca este o agentie serioasa, nasol sa se intample asta

  12. Laura on 07/08/2013 at 11:56 said:

    Agentie serioasa dar asa ceva mi se pare prea de tot! Despagubirile ar trebui sa fie obligatorii daca tot suntem intr-o tara europeana!

  13. Dan T on 15/08/2013 at 13:28 said:

    Aud tot mai des de astfel de intamplari. Pana acum am avut norocul sa nu patesc asa ceva. As ramane cu un gust amar dupa o vacanta frumoasa.

  14. AlVo on 16/08/2013 at 17:41 said:

    Bafta multa! Sper sa rezolve ceva plangerea ta. De obicei, chiar daca avem tot dreptul sa beneficiem de serviciile pentru care platim, se gaseste cineva sa-si bata joc de noi. Oricum, o informatie utila.

  15. Ionut on 11/09/2013 at 19:37 said:

    Multa bafta in incercarea ta de ati face dreptate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Post Navigation